divendres, 22 de maig del 2020

DIARI D’UN CONFINAT (69è dia) – M’HO AGAFARÉ AMB MÉS DE CALMA

            Com recordareu vaig deixar d’escriure el blog durant quatre mesos i no tenia intenció de tornar-hi, però davant d’un fet imprevist tan extraordinari com assistir en primera fila als desenvolupament d’una pandèmia, vaig decidir reprendre les reflexions, més que res com a autodefensa intel·lectual i, també, per ajudar amb el meu petit gra de sorra a pujar la moral dels que em llegissin, en uns moments tan incerts com angoixants. He complert aquest repte publicant durant seixanta-nou dies ininterromputs les meves impressions, des de la meva manera de veure, sobre què ens estava passant; però, a partir de demà que ja enfilarem els setanta dies de confinament i ha començat la desescalada descafeïnada m’ho agafaré més amb calma i no escriure cada dia, o potser sí, vés a saber; dependrà de les ganes o de la necessitat que en tingui de dir la meva. Però, com sempre he fet en els vuit anys i escaig que us he donat la pallissa, procuraré que les meves reflexions sempre siguin honestes i netes i polides de pols i de palla. Reflexionar per obligació no sempre ajuda a aclarir les idees, sobretot quan hom comença a estar-ne tip de veure com s’està descontrolant la desescalada per la manca de lideratge dels governants, i de com les relacions polítiques s’estan espatllant a marxes forçades, quan hauria de ser a l’inrevés si ens en volem sortir del problema que ens ha caigut a sobre.

La darrera vegada que vaig baixar la persiana del blog ho vaig fer perquè me n’havia afartat de ser testimoni impotent de com el procés sobiranista havia anat degenerant cap a un camí sense sortida, per culpa de la tossuderia, al meu entendre malaltissa, d’un grapat de polítics mesells entestats en fer entrar els claus per la cabota, i de la repressió desproporcionada d'un Estat jacobí, impropi del segle XXI, malgrat les advertències de tants homes plens de raó, d’una i altra banda, que es feren callar injustament. Avui frenaré una mica el ritme perquè em sento tant o més decebut que llavors, primer, de com la classe política ha gestionat miserablement la crisi sanitària, prioritzant els interessos de partit a les necessitats de les persones i, en segon lloc, per com aquests mateixos polítics, enlloc d’agafar-se de bracet per llepar-se entre tots plegats les ferides i emprendre la reconstrucció del país, s’insulten, s’escarneixen, es traeixen, es bescanten i es denuncien als tribunals, mentre als carrers cada dia s’hi veu més gent fent cua a les portes dels bancs d’aliments. Em fan fàstic tant els polítics que no ho fan millor perquè malgrat ésser ineptes són uns creguts, com els que atien la confrontació i l’odi des les mateixes bancades parlamentàries o burxant llur parròquia perquè s’esbravi fent soroll per les cantonades. Haver de blasmar cada dia de la porqueria que arrossega pel carrer gent que s’embolica amb la bandera que sigui, arriba a desanimar. I confesso que estic cansat, perquè ja no sóc de la primera volada i tants desenganys fan forat a l'estat d'ànim. I no només per l’espectacle que donen els polítics, sinó també per l’absoluta manca de valors cívics d’una part de la ciutadania que fa de la rebequeria compulsiva la seva croada. Les imatges d’ahir a platges catalanes i basques plenes de gent que no respectava cap de les mesures de precaució recomanades perquè no es propagui el virus i ens doni un altre disgust, sobretot no mantenint la distància física. Feien pena de veure. En resum, que m’ho prendre amb més calma, però no plego; haureu d’anar suportant les meves reflexions, però sense lligar-me a escriure-les cada dia, en principi. En tot cas, no me n’aniré a la francesa, llevat que el virus m’atrapés, que faré tots els possibles perquè no sigui. A reveure, doncs, tant pot ser demà, com demà passat o com d’aquí a una setmana. Però com deia la cançó, sempre ho faré a la meva manera!

A LA MEVA MANERA DE VEURE tabrilde@blogspot.net 

NO ENS DEIXEM PRENDRE MAI EL DRET A PENSAR I DIR EL QUÈ PENSEM.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada