No falla: des de
fa uns quants dies un "peparra" em fot enlaire aquell moment tan dolç
de la migdiada, quan passes figues més a gust, intentant ensarronar-me en nom
d’una editorial de la qual m’assegura que he estat client en el passat i que, vés
per on, la meva fitxa ha estat afortunada amb un premi, en una rifa
promocional. Les tres primeres vegades que em van trucar, arribat a aquest punt
del missatge li vaig penjar el telèfon a la veu insidiosa per venjar-me
d’haver-me despertat; però sobretot perquè malgrat us sembli de mala educació,
per experiència he comprovat que és l’única manera de treure’t de sobre aquests
empallegosos violadors de la tranquil•litat de la llar, ja que si els hi dónes
corda ja has begut oli. Però davant la seva insistència, ahir vaig tenir la
debilitat de permetre que descabdellés tot el seu repertori seductor: segons
sembla, doncs, l’editorial m’havia enviat un obsequi que els hi vaig retornar
perquè el missatger – amb aquest detall la veu dóna a entendre que l’obsequi
valia la pena de lliurar-me'l a mans - no m’havia trobat a casa, raó per la
qual el propietari de la veu temptadora s’oferia a portar-me personalment a
casa el que sigui que m’havia tocat. Com que estava segur que amb l’empresa
d’aquell esgarria migdiades no hi havia tingut mai cap tracte comercial li vaig
intentar explicar que portava els papers molls; però com que la veu de l’altra
costat del fil insistia en endur-se’m a l’hort amb arguments cada vegada més
ximples i forassenyats, per aconseguir que em deixés en pau no vaig tenir altre
remei que engega’l a dida. Suposo que no dec ser un cas únic i que molts altres
com jo deixen a aquests mesells amb la paraula a la boca. En conseqüència, em
pregunto: ¿què dimonis hi guanyen les empreses que hi ha al darrera d’un màrqueting
tan agressiu com antipàtic, que consisteix en espigolar, a la babalà els
candidats a la tabarra, d’unes basses de dades comprades a l’engròs? No obstant
això, no tinc més remei que admetre que per pesats que siguin algú se’ls deu
escoltar, ja que en cas contrari serien incomprensibles aquestes campanyes de
màrqueting a tall d’arrancar naps. Sempre hi ha ànimes de càntir que hi cauen
de quatre potes, si tenen la santa paciència de seguir-li la beta a la veu
melodiosa fins al final feliç que pretén: que se li franquegi la porta de casa
a un desconegut o se li confiïn dades
personals que no es poden donar al primer que truca o que passa. Per si de cas,
pensem que com ja va demostrar a bastament el gran Santiago Rusiñol, duros a
quatre pessetes fan mala astrugància. Però sempre hi ha gent que no escarmenta
i permet que més de quatre espavilats visquin a l’esquena dels altres endossant
preferents o qualsevol altre regal enverinat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada