Comprovo, estupefacte,
que en aquest país on les mes altes instàncies de l’establishment tenen la
barra d’omplir-se la boca amb la pretesa igualtat de tots els ciutadans davant
Justícia, Hisenda i Sanitat, per exemple; s’està caient en la perversa fal·làcia
de presentar les víctimes de la manca de democràcia com a desestabilitzadores
del sistema. I s’està fent córrer la veu que els participants en la mobilització
ahir de totes les generacions de l’ensenyament públic, pretenien carregar-se la
convivència. Potser cal respondre enèrgicament als manxaires d’aquestes
insídies, que té més números com a candidat a dinamitar la democràcia el
ministre Wert, que no pas els mestres i pares que ahir varen blasmar a
bastament de la política educativa que impulsa aquest mal educat que es creu en
possessió de la veritat per la gràcia de Déu. L’essència de la democràcia és
que s’ha d’escoltar a tothom i mirar d’entendre els raonaments dels altres,
posant-se en la seva pell. El poble té la possibilitat de fer-se sentir
presentant iniciatives legislatives populars o sortint al carrer a expressar a
crits perquè arribin als sords les seves reivindicacions. Mentre el poble actuí
pacíficament l’empara tota la legitimitat democràtica. En canvi, quan un
ministre o un govern en pes passen olímpicament de parar atenció a les
protestes legítimes dels ciutadans, els que estan burlant-se de la democràcia
són ells, per mesells i per prepotents. Que quedi clar, per evitar malentesos.
Tanmateix, quan un
Tribunal Constitucional perd els papers d’àrbitre imparcial i xiula d’acord amb
les seves conveniències subjectives o pressions objectives, esquerda el
concepte que de la democràcia s’hauria de tenir en un país normalitzat políticament
i en el qual, realment, es practiqués el “fair play” que consagra les
democràcies amb solera: que la sobirania popular rau en els Parlaments, dels
quals emanen les lleis. Si aquesta lliçó aquí es tingués ben apresa cap partit
polític ni cap representant de la societat civil hauria de gosar recórrer al TC
lleis ratificades en seu parlamentària, amb una majoria qualificada. En cas
contrari, s’obliga al TC a convertir-se en una segona cambra legislativa, quan
les seves funcions són les de protegir els drets individuals de les persones i
no a posar pals a la roda de la legislació que el poble s’atorga a través dels
seus legítims representants. Si en una democràcia els àrbitres és deixessin
comprar ideològicament i no sabessin inhibir-se davant consultes enverinades,
el sistema ja es podria calçar. Un TC que s’atrevís a esmenar, per exemple, una
llei aprovat per tres cambres (Congrés, Senat i Parlament) i ratificat en
referèndum per majoria absoluta del poble, perdria la credencial d’àrbitre a tot arreu. I és que sense àrbitres justos i
independents la concòrdia d’un país pot acabar
en caos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada