dijous, 1 de juny del 2023

EL DESGAST QUOTIDIÀ DE LA QUALITAT DEL SERVEI DE SALUT PÚBLIC

 Mentre el seguiment dels controls de qualitat sobre Seguretat Social es basi en dades estadístiques de si es compleixen o no els protocols terapeùtics, com que es tracta d'un seguiment tan aleatori com impersonal no podrem pas definir quin és el grau de satisfacció de l'usuari amb certesa. I molt menys que la resposta que rep el ciutadà del servei de salut públic (des dels CAP als Hospitals) sigui tot el satisfactoria i reconfortant que seria d'esperar. Els protocols em sembla molt bé que es dissenyin possant-hi els cinc sentits i que teoricament siguin impecables, però, amics meus una cosa és la lletra i una altra de molt diferent la música. Massa sovint en redactar protocols tan detallistes que freguen la perfecció penso que pequen de primar els desitjos i no tenir en compte les tristes realitats. I darrera de cada incompliment de les regles de joc s'oculta un reguitzell vergonyós de petites tragèdies anònimes i particulars, degut a insuficiències flagrants que s'intenten justificar de mil maneres que no són sempre de rebut, però que tenen un comú denominador: la majoria de les vegades quan l'usuari queda insatisfet d'un servei, pel motiu que sigui, només li queda el recurs d'anar a reclamar al mestre armer. I això no consola, ressigna ni mata la ràbia per la impotència de sentir-se com una merda. Quin és, a la meva manera de veure, el problema? Doncs, evidentment, que els protocols encara que es redactin amb criteris d'excel.lència, no tenen en compte que qui els ha posar en pràctica o interpretar s'ofeguen enmig d'un oceà de precarietats i misèries de tot tipus.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada