diumenge, 22 de març del 2020

DIARI D’UN CONFINAT – TANT COM UCIS ALS HOSPITALS FA FALTA REBAIXAR LA INCERTESA A LES LLARS.

PROPOSTA DE REFLEXIÓ (diumenge 22 març 2020)

Amb tanta informació com es facilita des de les institucions trobo a faltar que aparentment no hi hagi un pla de suport a la gent confinada a casa seva, en el sentit d’aclarir com s’han d’apanyar, per exemple, si tenen una avaria domèstica que els deixi sense caldera, sense aigua perquè se’ls hi rebenta una canonada, sense rentadora perquè els hi peta o sense frigorífic/congelador perquè fa figa. En una situació extraordinària com la que s’està vivint, no tenir clar a qui s’ha de recórrer per resoldre aquests accidents domèstics en cas de necessitat, no fa més que augmentar l’angoixa i el sentiment d’indefensió davant una avaria, dels que s’han d’estar reclosos a casa i depenen més que mai de que res s’espatlli. No poder-se dutxar amb aigua calenta o rentar la roba perquè s’ha esconyat la rentadora, per exemple, pot ser un vertader drama només de pensar-hi en la possibilitat, sobretot si a la casa hi ha gent gran o nens. En situació normal, aquests incidents es solucionen en hores perquè gairebé tothom sap a quin servei d’assistència ha de recórrer, però avui s’ignora si els serveis de reparació d’avaries domèstiques estan operatius. No dic que no s’hagin previst aquestes emergències, que potser sí que s’ha fet; però, no consta expressament que existeixi cap protocol d’instruccions en aquest sentit o en tot cas no s’ha divulgat. A la meva manera de veure, alleugeraria bastant l’angoixa de molta gent preocupada pel què passaria si s’hi trobés empantanegada, saber que no hi ha de patir. Massa sovint qui es dedica a dissenyar des d’un despatx la resposta a les emergències, peca de teoritzar massa i de no tocar de peus a terra, descuidant-se de detalls bàsics per a la vida quotidiana.

Tanmateix, qui sap si no seria convenient que, enlloc de recalcar cada dos per tres que ens esperen dies durs i que vés a saber quan es veurà la llum del final del túnel, es donessin instruccions reiteradament a qui pugui trobar-se pel mig d’un dels trencacolls a que em referia; reiterar-ho si convé fins a fer-se tan pesats com matxucant picabaralles polítiques eixorques i miserables, que a la població no sé fins a quin punt interessen. I de passada, explicar a bastament la manera pràctica d’accedir ràpidament en cas d’un mal de ventre aliè al virus, al 112 o al 061 per rebre assistència sanitària urgent. Com que, evidentment, la culpa dels col·lapses dels telèfons d’emergència no és dels serveis sinó dels usuaris sapastres que els acaparen indegudament, potser seria hora que als que no tenen cap respecte pel civisme, un cop identificats, se’ls escarmentés amb una bona multa que els hi tragués les ganes d’anar pel món no pensant amb ningú més que en ells mateixos. I posats a fer, als que malgrat totes les advertències intentaven aquest cap de setmana escampar la boira a una segona residència, que per cert no es pot permetre qualsevol, a part de pagar una bona penyora econòmica, la seva identitat sigui de domini públic perquè a més de diners, la seva incívica insolidaritat els costi quedar-se retratats davant la societat que els té en consideració. Potser els defensors de la ortodòxia democràtica em direu que això que proposo aniria en contra del dret a la imatge i a la reputació de les persones; però, jo francament us replicaria que quan molts innocents s’hi juguen la vida per culpa de quatre gamarussos, me la replantifa la reputació de persones que segurament a la seva societat consideren “d’ordre” i que en realitat com a persones són una enganyifa. En moments extraordinaris calen mesures repressores contundents, i res desanimarà tant els capsigranys que, a més de tocar-los la butxaca, també se’n ressenteixi la hipòcrita reputació de molts que es consideren i volen que se’ls consideri ciutadans exemplars.

A LA MEVA MANERA DE VEURE tabrilde@blogspot.net 

NO ENS DEIXEM PRENDRE MAI EL DRET A PENSAR I DIR EL QUÈ PENSEM

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada