No arriben al dos per cent les sol·licituds d’acollir-se a l’ingrés mínim vital aprovades, i encara esperen cobrar l’ERTO a que tenen dret des de fa sis mesos cent-cinquanta mil persones, mentre que a d’altres que ja han recuperat la feina encara continuen cobrant com si les empreses no haguessin comunicat les altes. En tots aquests casos de gestió deficient, el problema rau en, segons l’administració que en té la culpa, que s’ha presentat la documentació incompleta o incorrecta, però, sobretot, s’atribueix aquesta manifesta falta d’eficiència en la manca de funcionaris per tramitar tants expedients com els hi plouen a la taula. Un excés de feina que no poden atrapar, segons que s’expliquen els representats sindicals del funcionariat en qüestió i que remarquen alguns dels partits polítics que s’apunten al que sigui per desgastar el govern de torn, Com si l’obligació de l’oposició fos tombar l’adversari al preu que sigui, enlloc de facilitar-li la governança perquè no en surtin perjudicats els ciutadans de les seves picabaralles. I és que moltes vegades posar pals a les rodes de qui mana, no es fa perquè el que el que es mana sigui un nyap, sinó justament perquè els que no manen es deleixen per fer-ho, encara que el que manarien ells acabés sent un nyap semblant.
La “malparida nova normalitat” ens ha acostumat a fer
tanda a les portes de qualsevol administració pública o privada. L’altre dia,
per fer una gestió a l’oficina de correus, els ciutadans que fèiem cua gairebé
ens acostàvem al centenar; jo mateix m’hi vaig passar tres-quarts d’hora llargs
esperant a peu dret al carrer per recollir un trist certificat. Em pregunto si
els responsables d’aquestes cues injustificables vivint sota l’imperi i la
dictadura de la informàtica més sofisticada, tenen pensada alguna alternativa
organitzativa per agilitzar els tràmits administratius quan plogui o faci fred
i les cues, a part d’una rèmora siguin incòmodes o insuportables. ¿De veritat
no es poden agilitzar els tràmits administratius? Em costa molt de creure-ho, i
no vull dir que els funcionaris que estan de cara al públic o la cuina –
almenys no la majoria – se la decantin, però sí posaria en qüestió els mètodes
de treball excessivament burocratitzats i els criteris de productivitat pel que
fa a la gestió pública, els quals sense cap dubte són vergonyosament
millorables amb una direcció competent. El que no acabo d’entendre és que
davant les oficines dels bancs, per exemple, que en teoria estan gestionades
per cervells privilegiats en organització i logística, es formin també unes
cues tan escandaloses, inclús per accedir a un caixer en hores punta, i que per
aconseguir parlar amb un agent comercial per tramitar qualsevol servei s’hagi
de demanar cita prèvia per ser atès i esperar, si no ets un vip, quatre o cinc
dies anant bé.
A LA MEVA MANERA DE VEURE tabrilde@blogspot.net
NO ENS DEIXEM PRENDRE MAI EL DRET A PENSAR I DIR EL QUÈ PENSEM
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada