M’agradaria que
els responsables administratius de garantir la millor escola pública per als
fills dels ciutadans em contestessin, amb la mà al cor, si creuen que la
mainada hi guanya res veient des de fa mesos els seus mestres i els seus pares
blasmant al carrer, amb pancartes i xiulets, d’una la “política educativa”
esbiaixada que es vol imposar per nassos a la comunitat docent. El ministre
Wert, per exemple, ¿no s’esborrona i li cau la cara de vergonya quan veu
escarnides i rebutjades les seves decisions en matèria d’ensenyament, per una
majoria aclaparadora de mestres i pares des de Catalunya, del País Valencià i
de ses Illes? Si en qualsevol aspecte de la política el sectarisme fa fàstic,
l’intent de fer entrar els claus per la cabota en matèria d’educació pública en
seria l’exemple més clar de potineria ideològica. I si aquest sectarisme, per
acabar-ho d’adobar, no pretén millorar els continguts pedagògics, sinó pura i
simplement dinamitar qüestions d’identitat nacional com la llengua vehicular o
maquillar barroerament la història a la seva conveniència, el país que ho
tolera té mala peça al teler i ho paga car, tant amb crispació avui com
amb seqüeles demà. De fet, un país que
pretengui, des del poder polític absolut, lligar curta l’autonomia dels docents
i que permeti que cada nou ministre dediqui els primers mesos del seu mandat a
potinejar la “política educativa” de l’escola pública, per incloure-hi unes
quantes bajanades de la seva collita, sovint delirants, fa vomitar. De fet, ja
s’hauria de considerar escandalós el sol fet de parlar de “política educativa”
aplicada a l’educació pública: l’educació és una branca del coneixement que
s'ha d'abeurar amb ciència, no pas amb
doctrina. Llevat d’escadusseres i dignes excepcions, els ministres d’educació a
l’estat espanyol sempre han tingut un rei al cos i molt poca empatia per
guanyar-se la confiança i el crèdit dels docents, els quals massa sovint han
hagut de plantar-se davant les repetides pretensions de Madrid d’exercir el
dret de cuixa sectari en comunitats autònomes. I és que malgrat tenir la
majoria d’elles traspassades les competències en educació, el Ministeri s’ha
guardat hipòcritament suficients rocs a la faixa per fer la punyeta com una madrastra
gelosa. En qualsevol cas, el que em preocupa i m’agradaria que el ministre Wert
m’aclarís, és si posar tants de pals a les rodes influeix en el rendiment
escolar i en els resultats finals. És a dir, ¿que estiguem a la cua del
rànquing de solvència dels sistemes educatius mundials, estem segurs que no té
res a veure amb la tossuderia sectària dels nostres successius ministres del
ram? Si fos així, com em temo, proposo que a part de suspendre-li al ministre Wert la seva gestió actual amb una
carbassa ben grossa, li coronem a final de curs l’enteranyinada testa, en
representació també de tots els seus ineptes predecessors, amb unes bones
orelles de burro.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada