dissabte, 13 de març del 2021

JA NO EM VACUNO, DIUEN QUE NO ELS HI HA ARRIBAT LES VACUNES

Em tenien de posar la vacuna dimarts vinent, ahir mateix em varen confirmar l’hora a mig matí i a mitja tarda em van trucar dient que no pot ser, que no els han arribat vacunes i que ja m’avisaran. Quant? - els hi he preguntat. M’han dit que, potser, a primers de mes. No ho saben, estan tan desconcertats com jo. A mi, si voleu que us digui la veritat, fins a cert punt me la replantifa una mica aquesta demora perquè no sóc dels més convençuts, però en sé d’altres que també tenien tanda i estan obsessionats per vacunar-se, que s’ho han pres molt malament. A mi tant se me’n dona perquè, encara que hi estic d’acord que tothom s’hauria de vacunar per responsabilitat, no acabo de tenir-les totes, desconcertat pel galimaties que envolta un desplegament del programa de vacunació, que quan s’ha de desenvolupar fora dels CAP em sembla afectat per un excés de voluntarisme que porta a la improvisació. Però, sobretot, em treu de polleguera la poca traça de les autoritats competents per concretar i, sobretot, per a no confondre. Per cert: quines són les veus autoritzades i creïbles per desfer malentesos i posar els punts sobres les is? M’agradaria saber-ho, perquè més aviat noto que tothom fa la guerra pel seu compte i mai saps del cert si qui porta la batuta són els polítics, els metges o tots una mica, per acabar-ho d’embolicar.

Si voleu que us sigui franc, em sembla que ara els que manen estan més encaparrats per "salvar" la setmana santa, les fires, les festes majors, la campanya turística i els públics dels camps de futbol, que no pas per centrar-se en immunitzar la població i en carregar-se d’autoritat moral perquè els ciutadans obeeixin al peu de la lletra les precaucions que sobre el paper són la repera, però que dona la impressió que ningú sap massa com fer-les complir. Més que saber “com”, disposar dels mitjans tècnics i humans per aplicar-les. Però sobretot, no s’ha avançat gaire en l’aspecte de “dissuadir” d’incomplir les normes, basant-se en l’autoritat moral perquè, en aquest aspecte, a cada bugada perden un llençol. ¿Com poden guanyar-se l’autoritat moral, si munten sidrals de ca l’ample només per disputar-se el poder? Els espectacles de Madrid, Murcia, Castella i Lleó fan vomitar. ¿El conseller de Sanitat de Madrid, per exemple, creu que desafiar els acords sobre restriccions, adoptats per majoria absoluta de la totalitat de comunitats autònomes, ajuda la població a respectar la democràcia i carregar-se d’autoritat moral?

La població cada dia que passa té més la sensació que estem vivim a Can Pixa i Rellisca. Ja no només els caps de setmana, gairebé cada dia les policies desballesten xefles il·legals, mirant de protegir-se per no sortir-ne escaldats dels enfrontaments amb els incívics. S’identifiquen dotzenes d’infractors, però no s’apliquen escarments proporcionals que serveixin per dissuadir i, sobretot, per convèncer els ciutadans que compleixen, que fan ben fet i no són uns ingenus. Ni tan sols l’administració es capaç de cobrar les multes i si voleu que digui una malesa, em sembla que ja gasten més en “gestions” que en “eficàcia” recaptadora. Quan tothom hauria d’anar a l’una per aconseguir sobreviure la pandèmia i les seves seqüeles deixant-hi el mínim de pèl, resulta que els polítics estan per una altra cosa i generant un dèficit esbojarrat que en el millor dels casos només serveix per tapar forats que no solucionen ni apuntalen l’enorme esvoranc que s’està causant a l’economia. ¿Serà possible que degut a les trifulgues partidistes engeguem a la merda una distribució intel·ligent i sostenible dels fons europeus d’ajuda?

Com veieu, l’enrabiada i decepció de la ciutadania no és només pel caos de les vacunes, sinó per tot plegat. Ara, seguint la política del “panem et circenses”, per entretenir la mala llet del personal ja s’està insinuant que no trigaran gaire a deixar entrar públic als camps de futbol i una ministra bocamolla va posar la mel als llavis del emprenyats avis, dient que aviat l’Imserso tornarà a funcionar. I vinga a fer volar coloms mentre l’economia s’ensorra! ¿A quin país del Benestar vivim quan a un avi dependent i malalt, sense cames, el volen fer fora de l’Hospital de la Seu d’Urgell perquè no pot pagar una plaça de 1.600 euros a la residencia amb la seva pensió que no arriba ni als 600 euros? Aquesta situació feia dos anys que durava i no es desencallarà fins ara – ja ho veurem – perquè els mitjans se n’han fet ressò. En què pensaven els responsables d'aquesta bestiesa durant aquest dos anys? Quants casos semblants hi deu haver escampats pel país? Que és un cas únic? Carai, doncs encara menys excusa per no haver-se’n preocupat fins ara!

En fi, no ens posem tristos que ja tenim Parlament nou de trinca, però com amb la qüestió de les vacunes no les tinc totes. ¿Com podem estar-ne segurs que aquesta olla de grills parirà un govern cohesionat, sòlid i estable, si un soci de la majoria que l’hauria d’apuntalar ahir ja es va desmarcar de votar a favor de la Presidenta del Parlament? Suposo que les seves raons tindrien els cupaires per vetar la Borràs, inclús potser podria compartir-ne alguna de les raons, però no em negareu que tufeja i fa sospitar que podríem tenir una legislatura tan complicada com les anteriors en que els antisistema tenien la clau. Jo que sóc de la vella escola, encara faig cas a la saviesa popular i em temo que quan mal es comença mal s’acaba. A més a més, aquesta legislatura serà la tretzena, per acabar-ho d’arreglar. I que no se’ns posi malament l’esmorzar pensant que mentre els presos polítics catalans tornen a estar a la garjola perquè no s’han penedit, el cunyat del rei gaudeix d’un generós tercer grau i podrà compaginar les hores de llibertat col·laborant amb un centre de rehabilitació on convencerà aprenents de delinqüents a dedicar-se a una altra cosa, i quan acabi, en un despatx d’advocats-economistes podrà assessorar en matèria d’enginyeria fiscal. I tampoc pensaré amb les infantas vacunades a Kuwait, per no acabar-me d’emprenyar amb el retard de la meva vacuna, perquè les dosis no arriben al meu CAP. Que potser donen voltes per Kuwait? 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada