dimecres, 26 de setembre del 2012

PROCUREM QUE EL CASTELL NO FACI LLENYA


A la barberia, quan m’hi vaig deixar caure ahir a mitja tarda, l’ambient estava rescalfat. Acabava de saber-se l’avançament de les eleccions i en Rafa feia estona que se les tenia amb la clientela: - “No m’agrada que em diguin com tinc de pensar, què tinc de fer o quan tinc d’anar a passejar el gos. No m’ha agradat mai, de fet; però, com molts d’altres de la meva generació varem pujar aprenent a mossegar-nos la llengua, a trampejar les situacions delicades sense ensenyar massa l’orella, sobretot si teníem el cul llogat i ens hi jugàvem les mongetes. I ara que semblava que bufaven uns altres vents resulta que ens volen collar, com si enlloc d’anar endavant anéssim enrere; i fins i tot els militarots retirats ensenyen les dents, mentre alguns polítics no paren d’escalfar-nos  la bragueta amb això de la independència. Que vagin en compte, que encara prendrem mal!”

Rumiant-hi més tard en aquella filípica em sembla que el propers dies sentirem uns quants Rafa esbravant-se com el meu barber, perquè mentre es divagava construint castells a l’aire, ningú no s’ho prenia gaire en serio tot plegat; però, ara que ja estem en dansa ja no es tracta només d’un joc per entretenir la mainada bellugadissa, sinó de tirar cap amunt el castell més ambiciós i complicat de l’imaginari casteller català: un estat propi. Els que ho volen impedir a tota costa miraran que quants més Rafa millor facin tentines, esverats per brames catastrofistes de tota mena; de fet ja han engegat el ventilador de la por i de l’amenaça a tot drap. No ajudaríem gaire els Rafa acollonits, debilitant les institucions encasquetant-nos al cap barrets a tort i a dret, per sortir a la foto. L’empresa que hi ha entre mans requereix molt de tacte, poc soroll i que no hi hagi tants de caps com barrets. No sé si els destralers oportunistes i els maldestres operaris sense ofici ni benefici, es retiraran a temps per deixar que un bon cap de colla remati la feina amb tranquil·litat, i el castell no faci llenya. Per fer pinya, no cal anar amb barret.    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada