Mentre
feia tanda al taulell d’una botiga d’electrodomèstics esperant que
m’atenguessin, vaig assistir a un original monòleg que em permeto de reproduir
amb la màxima fidelitat que li sigui possible a la meva memòria, perquè crec
que us pot interessar. La protagonista era una senyora discretament vestida,
rondant la seixantena, que malgrat era evident que es queixava, no ho feia
gesticulant crispada ni aixecava la veu; l’únic símptoma d’irritació era que no
s’estigué d’intercalar uns quants sarcasmes de categoria en el seu diàleg amb
una dependenta totxa que es feia mirar i que escoltava la, al seu parer, ridícula
reclamació de la dona perepunyetes amb cara de fastiguejada:
“Escolti’m
senyoreta, no em digui que vostès no hi tenen res a veure i doni’m una solució
al que li dic, ja que són vostès qui em vàrem vendre aquest coi d’aparell que
no sé com funciona, perquè no puc llegir les instruccions, de tan petita com
fan la lletra... Ja ho he entès que això es cosa del fabricant i que és a ell a
qui tinc de demanar-li explicacions, però és que penso que no sóc jo qui ho ha
de fer, sinó vostès que me l’han venut... Que no s’adonen que aquesta lletra
tan petita no l’entén ningú per molt que s'hi fixi? Abans de riure, provi-ho
vostè mateixa de llegir-la i potser ens entendre’m d’una vegada! Sembla mentida
que, sobretot els manuals d’instruccions dels aparells electrònics més complicats,
els escriguin amb lletres tan petites que semblen cagarades de puça. No li dic
pas que vostès en tinguin la culpa i ja sé que això passa a tot arreu; però si
volem que això s'arregli als consumidors no ens queda cap més remei que
queixar-nos als intermediaris com vostès... No dona, no m’ha entès; no vull que
un tècnic m’expliqui com funciona l’aparell. Ja sóc prou espavilada per sortir-me’n
tota sola, si no fos que no puc llegir el manual. I tampoc pretenc que em torni
els diners. El que demano és que li facin saber al fabricant que això que fa no
està bé i que d’ara en endavant prenguin mesures... I ara, què diu! Que no li
n’han de dir res al fabricant, que això no és cap defecte de fabricació i que
l’aparell funciona bé? I si a mi m’agrada llegir les instruccions als manuals
d'ús de les coses que compro, no hi tinc dret? Que ho vigili a internet que la
lletra és més grossa? Ara hi fan el mànec! ... Doncs que em compri una lupa?
Senyoreta, es pensa que no hi toco? Per començar, la lupa ja l’haurien
d’incloure vostés al paquet... En fi, que tingui un bon dia, perquè ja veig que
amb vostè no en trauré l’aigua clara: és molt maca, però no sap ni de què li
parlo. Ja ho tenen això els grans magatzems: posen noies guapes a atendre
reclamacions, pensant que amb un somriure n’hi ha prou per solucionar els problemes
dels clients... Me’n vaig a l’OCU i ja tindran notícies meves, tan vostès com
el fabricant...”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada