PROPOSTA DE REFLEXIÓ ( 28 desembre 2015)
INNOCENTS ANANT D’HERODES A PILAT
Als innocents degollats per l’Herodes
se’ls va fer sants; però els innocents que vint-i-un segles després continuen
sent víctimes dels sicaris del capitalisme deshumanitzat, dels totalitarismes
sàdics i de mercenaris senyors de la guerra, sense escrúpols per causar danys
colaterals i massacrar nens, no pujaran pas als altars, ni se’ls recompensarà
amb un bitllet directe al cel de les oques per deixar-se pixar a sobre o, el
que és pitjor, sense veure-li mai la cara al seu botxí per, almenys, tenir algú
concret a qui maleir els ossos. Perquè els Herodes i Pilats d’avui dia, que
continuen rifant-se innocents, s’amaguen darrera sofisticades màscares i
hipòcrites disfresses honorables: “mercats”, “crisi”, “ajustos pressupostaris”,
"ordres de Brussel•les", “és la voluntat de Déu”, “el benestar
universal no és sostenible”... Són algunes de les moltes excuses de mal pagador
que els permeten tirar la pedra i amagar la mà. Els Herodes i Pilats
contemporanis, saben com tapar-se uns als altres les vergonyes, i són experts
en enterbolir els rastres i les identitats autentiques dels botxins a sou, mitjançant
tripijocs d’enginyeria financera o manipulacions descarades de la vertadera
història, per colar a la opinió pública el gol de garses per perdius, evitant
així identificar-los en el cens de cabrons amb nom i cognom, al contrari del
que els hi va passar per burros, en temps reculats, al rei de Judea i al governador
de Roma..
A la meva manera de veure, els
col•lectius d’innocents contemporanis es mereixen que se’n conservi la memòria
de les seves peripècies per sobreviure a la misèria, a les matances ètniques, a
l’exclusió social i a la marginació conseqüència de les pobreses sobrevingudes
per culpa d’especuladors i explotadors. Ja que malgrat sembli que la història
només parla dels triomfadors - degut a que són ells qui l’escriuen i l’expliquen
com els rota -, també els derrotats en formen part de la memòria, i no és just
que innocents víctimes acabin escarnides físicament i moral, com a cornudes
només pel pecat de ser incapaces de seguir pagant el beure de la festa. Es
poden comptar amb els dits de la mà els sense sostre, sense feina, sense salut,
sense autoestima i els que han de viure prostituint-se per les cantonades com a
perdularis, que varen néixer pelleringues humanes, sinó que tots se n’han
tornat després de perdre, una vegada darrera altra, totes les oportunitats per
canviar la sort, senzillament perquè la sort dels innocents depèn massa sovint de
pocavergonyes, amb les mans i les consciències més negres que la tinya.
Per aquesta raó, avui no puc acabar aquesta reflexió sense pregar-vos un minut de silenci simbòlic per tres exemples vergonyants de persones quina innocència s’està violant contínuament:
● Els innocents que es refiaven dels
estalvis de tota una vida de treball i sacrificis per si tenien un mal de
ventre quan fossin vells, i que ara es rosseguen els punys perquè gràcies a les
potineries de bancs àvids de capital ingenu i fresc, i a les retallades de
l’Estat espoliador de pobres, s’han quedat amb una mà al davant i l’altra al
darrere.
● Els innocents migrats de l'horror de
la guerra i de la fam, que somniaven refer les seves vides a la falda de
l'hospitalària Europa, i que avui es passen el dia plorant de ràbia, de fred i
d’impotència, davant la indiferència general perquè ja no són notícia de
primera plana, estibats en asèptics magatzems a l’espera que els hi obri les
portes algun país comunitari dels que varen comprometre’s a acceptar si us plau
per força una quota de carn d’asilat, per fer-ne no se sap ben bé què.
● I, finalment, els tres mil i escaig
d’innocents que s’han suïcidat enguany, només a Catalunya, xifres certes
malgrat el secretisme oficial les protegeix, diuen que per evitar l’efecte
contagi. Penso que tampoc poden quedar en l’oblit avui dia dels innocents,
perquè donen testimoni de que l’estrès que suposa sobreviure en les societats
industrials amb l’ai al cos, porta els més dèbils a desequilibris que els hi ensorren
la personalitat, l’esperança i la fe. Us convido, doncs, a pensar un moment
tots aquests innocents moderns, i a tenir clar qui són els seus botxins i els
seus Herodes i Pilats, perquè si ens n'ensopeguem algun pel carrer, a sobre no
els hi fem un gara-gara còmplice.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada