Follow by Email

dimecres, 3 d’agost de 2016

ALUMINI PER COURE! COM ÉS QUE NO SE’LS HI ACUDÍS ABANS?

PROPOSTA DE REFLEXIÓ (dimecres 3 d’agost de 2016)

● ALUMINI PER COURE! COM ÉS QUE NO SE’LS HI ACUDÍS ABANS?.- Ep, no insinuo res, Déu me’n guard! Però he que compreneu, després de tota la porqueria que està sobreseient de la gestió de l’AVE, em cridi l’atenció aquesta notícia? Qualsevol pagès murri de l’Empordà em recordaria amb sornegueria allò de "pensa malament i encertaràs", però jo tendeixo a ser prudent i abans d’aixecar una llebre vull estar-ne ben segur de no esguerrar el tret i, sobretot, que no faig pagar justos per pecadors. No obstant això, no em negareu com a mínim que la decisió que ADIF ha comunicat ara de substituir el cablejat de coure per cablejat d’alumini, en determinats trams del recorregut de l’AVE, on els robatoris de coure feien estralls, no crida l’atenció? No dic que faci pudor, però poc se’n falta si no es responen satisfactòriament i amb una mica de coherència un reguitzell d'interrogants que els ciutadans una mica sensibles o bastant susceptibles sobre com s’administra el patrimoni comú, voldrien que fossin contestats sense embuts ni retòrica.

A la meva manera de veure, tenint en compte que l’alumini resulta ser un conductor igual de bo que el coure, però que costa quatre vegades menys i és pràcticament de nul interès per als lladregots, en algun moment de la redacció del projecte tècnic de l’AVE es va fer constar com alternativa al coure l’alumini? Científicament es coneixia la equivalència tècnica com a conductor d’energia de l’alumini respecte del coure? Si com em temo aquesta ambivalència no era cap secret, per què és va optar per la tècnica més cara enlloc de per l’alternativa més barata? Algú tenia especial interès en que el cablejat fos de coure, encara que costés un ull de la cara i fos més llaminer per als lladres? Es pot saber qui era el subministrador del coure i si hi ha manera d’investigar com les transaccions comercials es van desenvolupar? Déu me’n guard d’insinuar res, repeteixo, però haureu d’admetre que tot plegat fa una certa mala ganya i que, com a mínim, s’hauria d’investigar si hi va haver negligència, ignorància o corrupció.


Perquè una cosa és que els tècnics no estiguessin al dia de les possibilitats dels materials que es podien emprar, i una altra de molt diferent que n’estiguessin al cap del carrer i algú vagi vetar l’alumini com a alternativa al coure. Si s’ignorava de bona fe que l'alumni tenia les mateixes propietats que el coure, què hi farem! Però si hagués estat de domini públic que tant li fotia que el cablejat fos de coure o d’alumini, a efectes pràctics de conducció energètica, llavors si que tindríem un problema gruixut. Perquè utilitzar l’alumini rebaixa una bona picossada la factura de l’AVE. Algú hi ficarà el nas en aquest nou femer o ho deixarem córrer perquè ja tenim prou merders investigant-se, i un de més ja no ve d’aquí? Seran prou capaços de tirar-hi terra al damunt.. Perquè com ja s'ha començat a sentir, en definitiva, a qui interessa de veritat buscar tres peus als gats? – “Només als comunistes recargolats per venjança i als punyeters antisistema que fan llenya de tot els mobles corcats que els hi cau a les mans” – responen veus des de l'establishment.. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada