diumenge, 28 d’abril del 2013

A QUÈ ES DEDIQUEN ARA ELS INSPECTORS


            Amb les empreses de construcció pràcticament de braços plegats, la indústria delmada i el comerç amb plom a l’ala, n’agradaria saber a què es dediquen els inspectors ara que, per pura deducció lògica, no deuen tenir tanta feina. I al escriure inspectors, per extensió em vinc a referir als de treball, hisenda i tutti quanti de funcionaris, inclosos els municipals, que depenien d’aquestes activitats. Quan una empresa privada fa l’ànec perquè s’ha quedat sense la meitat de la cartera de clients i tots els pronòstics no veuen cap millora de la situació a curt termini, no té altre remei que adaptar la capacitat de producció a la realitat del mercat, li agradi o no. En canvi, no recordo haver sentit a dir que l’administració pública s’hagi aprimat, i si no ho ha fet és raonable que em pregunti a què es dediquen aquests funcionaris que, en teoria, van més desvagats, tenint en compte que una part del seu sou el pago amb els meus impostos.

            Ep!, no us penseu pas que faig aquesta reflexió amb segones de canvi: estic segur que tot té una explicació, que ja s’han pres mesures i que tot està controlat. Però, m’agradaria que m’ho expliquessin perquè els mals pensaments que em ronden pel cap em deixin tranquil. Precisament, arrel del meu comentari de l’altre dia sobre els 42 entrebancs burocràtics que encara es troben els que volen engegar un negoci, un lector va fer-me una observació sarcàstica: “alguna cosa han de fer els funcionaris, per no quedar-se sense feina”. (Per evitar malentesos ja sabeu que jo sempre he mantingut que en la categoria de “funcionaris” no incloc els metges i personal sanitari ni els mestres i personal docent en general, així com tampoc els investigadors universitaris, perquè ni la sanitat, ni la formació ni la investigació poden anar a tot d’esquella). Què fan, per exemple, els inspectors de treball o d’hisenda per ocupar el temps lliure? M’agradaria saber que no estan més a sobre de les poques empreses i negocis que encara no han baixat portes, sinó que pentinen el territori per aflorar l’economia submergida i l’evasió d’impostos. I els ajuntaments, diputacions i consells comarcals, des que no es tramita ni una llicència urbanística, per exemple, quines mesures han pres amb els funcionaris que s’hi dedicaven?           

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada